(13.03.20 - 16.30 h) El Comité de Seguretat i Salut de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí s'ha reunit aquest matí de manera extraordinària per tal d'adoptar mesures a les dependències municipals per contenir el coronavirus SARS-CoV-2, garantir el funcionament regular dels serveis públics de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí i alhora preservar la salut dels/de les empleats/des públics/ques.
Seguint les instruccions dictades per les autoritats sanitàries, les mesures principals adoptades pels centres de treball de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí són:
- Extremar les precaucions i les mesures higièniques personals.
- Intensificar el pla de neteja de les dependències administratives.
- Garantir la ventilació adequada dels espais de treball.
- L'ús d'equips de protecció individual quan es determini pels serveis de prevenció de riscos laborals.
- S’ha marcat una distància d’entre 1 metre i 1 metre i mig a tots els taulells amb atenció al públic. El personal amb aquesta tasca haurà de mantenir i demanar al ciutadà el manteniment d’aquesta distància entre l’un i l’altre. Així mateix, s’evitaran aglomeracions a les oficines de Registre dins els edificis i s’atendrà el públic d’una persona en una, restant a l’espera les persones en cua fora de les dependències municipals. Per ordenar aquesta actuació es col·locaran rètols a les dependències municipals afectades. Es prioritzarà l’atenció telefònica i telemàtica (seu electrònica), proporcionant atenció presencial només per a tràmits urgents i tècnics prèvia concertació de cita.
- Els empleats públics s’abstindran d’assistir a qualsevol de les activitats formatives o viatges de treball organitzats per altres institucions, dins o fora de Catalunya.
- De moment, s’acorda la celebració de les proves selectives d’accés a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí durant la vigència d’aquesta instrucció i es podrà mantenir la celebració de proves selectives amb una participació prevista inferior a les 100 persones. En tot cas, s’aplicaran les mesures preventives establertes per les autoritats sanitàries, entre d’altres, s’ha de garantir el manteniment d’una distància no inferior a 1 metre entre les persones aspirants.
- S’evitaran les reunions de treball de caràcter presencial, especialment aquelles que impliquin mobilitat de treballadors i treballadores. En el cas que esdevingui indispensable celebrar reunions presencials, es duran terme aplicant les mesures preventives establertes per les autoritats sanitàries, entre d’altres, s’ha de garantir una distància no inferior a 1 metre entre les persones assistents.
- S'han establert mesures de flexibitat horària a recuperar en 6 mesos o possibilitat de teletreball per aquells treballadors que ho necessitin per motius de salut (malatia crònica respiratòria, per exemple) o bé per motius de conciliació de la vida personal, familiar i laboral.