El Padró Municipal d'Habitants és el registre administratiu on consten els veïns d'un municipi i constitueix una prova de la seva residència. Correspon als ajuntaments la seva creació, manteniment, revisió i custòdia; i a l'Institut Nacional d'Estadística (INE) la coordinació dels padrons de tots els municipis. A partir del 1998 s'obtenen xifres de població (a 1 de gener de cada any), que són declarades oficials pel Consell de Ministres (a finals d'any).
Es tracta d'un registre de dades personals regulat per la Llei de bases de règim local i la Llei de protecció de dades.
Són veïns d’un municipi les persones inscrites en el padró. Totes les persones (espanyols i estrangers) que visquin a Espanya estan obligades a inscriure’s en el padró del municipi on resideixen habitualment i, si resideixen en diversos municipis, en aquell municipi en què habitin més temps l’any.
Empadronament telemàtic:
Instruccions i documentació - empadronament telemàtic - Covid19
Documentació que cal per empadronar-se i per fer canvi de domicili:
Documentació que cal per sol·licitar un certificat o volant d’empadronament i/o convivència:
Es poden sol·licitar els volants i certificats d’empadronament i convivència de manera telemàtica als següents enllaç: .