L’Arxiu Municipal avança en la digitalització del seu fons documental
03.10.2024L’Ajuntament de Torroella de Montgrí, a través del seu Arxiu Municipal, ha completat aquest estiu una nova fase del seu projecte de...
Accés i consultes:
L’accés a la documentació que custodia l’Arxiu Municipal és públic i gratuït, excepte en els casos que la llei determini el contrari. La consulta de documentació està subjecta a la normativa vigent sobre accés als documents i, per aquest motiu, alguns documents són d'accés restringit o reservat.
La documentació que es pot consultar, amb les excepcions marcades per les restriccions legals, és tota aquella que ja ha estat classificada, ordenada i descrita, és a dir, la generada per les diferents àrees municipals fins al darrer terç del segle XX o fins a l’inici del XXI, en algun cas. A més a més, poden consultar-se altres fons cedits per particulars, institucions, associacions i fundacions.
Les consultes es realitzaran en l’horari d’obertura de l’arxiu. Caldrà demanar cita prèvia a través de l’adreça electrònica arxiu@torroella-estartit.cat o el telèfon 972758112.
En el cas de la documentació digitalitzada, la consulta es realitzarà sobre la còpia digital. Només en casos molt excepcionals, es podrà efectuar la consulta sobre la documentació original.
Assessorament en la recerca d’informació:
Els ciutadans, institucions, associacions, empreses o investigadors poden demanar assessorament en la recerca d’informació.
Registre d’eliminació de documents:
El Decret 13/2008, de 22 de gener, sobre accés, avaluació i tria de documents regula en el seu article 12 el "Registre de destrucció de documents". L'esmentat article especifica que els titulars de documents públics han de disposar d'un registre de destrucció de documents i n'enumera les dades que ha de contenir.
El Registre d’eliminació de documents informa de tota la documentació de l’ens que ha estat eliminada seguint les directrius de la Comissió Nacional d'Accés, Avaluació i Tria Documental (CNTAAD). Aquest òrgan col·legiat de caràcter tècnic del Departament de Cultura elabora les Taules d'accés i Avaluació Documental, eina que utilitzen els arxius per tal de procedir a eliminar la documentació que no té valor administratiu, jurídic i històric.
Registre d'eliminació de documents
L’Ajuntament de Torroella de Montgrí, a través del seu Arxiu Municipal, ha completat aquest estiu una nova fase del seu projecte de...
L’Arxiu Municipal de Torroella de Montgrí ha enriquit el seu patrimoni documental amb la recent incorporació del fons de la històrica Confiteria...
L’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha rebut en donació el fons documental de la família Quintana, que des del 2020 es trobava en règim de...
L’Arxiu Municipal de Torroella de Montgrí ha finalitzat aquest estiu les tasques de digitalització d’alguns dels documents més singulars que...
L’Arxiu Municipal de Torroella de Montgrí ha incorporat una còpia digitalitzada del fons de plaques de vidre del reconegut prehistoriador i...
El Ple de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha aprovat, per unanimitat, la creació de la Comissió del Nomenclàtor municipal i el reglament que...