L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha aprovat definitivament la Relació i Valoració de Llocs de Treball, un instrument legal i tècnic d’ordenació i planificació del personal, que permet la identificació de cada lloc de treball, la seva classificació professional, els sistemes d’accés i provisió, i les retribucions, entre d’altres aspectes.
Roser Font, regidora de Recursos Humans, recorda que, fins ara, el Ple aprovava anualment, juntament amb les previsions del Capítol I de despeses del personal, un catàleg amb els diferents llocs de treball que, de forma no ordenada contenia les respectives retribucions no objectivades ni adequades, en part, a la normativa vigent. Per aquest motiu, tant el Comitè d’Empresa com la Junta de Personal havien demanat de forma reiterada, una valoració i una relació dels llocs que permetessin adequar el complement específic a les seves tasques i funcions.
La nova RLLT permetrà conèixer les funcions específiques de cada lloc, potenciar la carrera professional, consolidar el complement de destí, establir els requisits d'accés i fixar les retribucions amb claredat i igualtat de condicions.
L’Ajuntament ha promogut l’elaboració d’aquesta eina amb l’assessorament d’una empresa externa, per tal de donar compliment a la llei i dotar, tant la institució com els treballadors i treballadores, de més seguretat jurídica.
Finalment, el 31 de maig el Ple municipal, en sessió extraordinària, va aprovar definitivament la relació dels llocs de treball i la memòria tècnica justificativa que l’acompanya. També es va aprovar resoldre les al·legacions presentades pels interessats d’acord amb l’informe-proposta tècnic, de data 16 de maig de 2018, que dona resposta individualitzada a totes i cadascuna de les al·legacions presentades.