L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha celebrat aquest matí una sessió extraordinària del Ple en la qual s'ha aprovat el nou cartipàs municipal per al mandat 2023-2027. Durant la sessió s'han donat compte dels decret de delegacions d’Alcaldia als regidors i regidores, de nomenament de tinences d'alcaldia i membres de Junta de Govern Local, creació i composició de les comissions informatives permanents, entre d'altres aspectes de l'organització municipal.
S'ha aprovat un cartipàs amb la delegació de competències generals i específiques als 10 regidors i regidores que formen l'equip de govern UPM (6), OTE (2) i ERC (2):
- Jordi Colomí Massanas (UPM)
- Alcalde
- Serveis Generals i Manteniment (UOM), Gestió de residus i Neteja viària i Aigua potable
- Anna Company Coll (ERC)
- 1a tinença d’alcaldia
- Serveis a la ciutadania, Cultura, Educació, Patrimoni i Arxiu Municipal
- Jordi Roura Pujol (OTE)
- 2a tinença d’alcaldia
- Polítiques d’habitatge, Joventut i Gestió costanera i platges
- Josep Martinoy Casademont (UPM)
- 3a tinença d’alcaldia
- Seguretat Ciutadana, Serveis econòmics, Energia, Comunicació i Espai Ter.
- Anna Maria Bonada Pérez (UPM)
- 4a tinença d’alcaldia
- Serveis Socials, Gent Gran, Cementiri i Fons europeus.
- Dúnia Oliveras Bagué (UPM)
- 5a tinença d’alcaldia
- Promoció Econòmica, Turisme, Comerç i Fires
- Cristina Viegas Lobato (UPM)
- Recursos humans i Promoció de l’ocupació i la igualtat
- Genís Pigem Olivé (UPM)
- Esports, Medi Ambient, Mon rural i Espai Medes.
- Jordi Oliver González (ERC)
- Territori i Sostenibilitat, Urbanisme i Mobilitat i Transformació urbana sostenible.
- Raul “Txiki” Sánchez Doblado (OTE)
- Salut, Benestar i activitat física, Participació Ciutadana i Solidaritat i Cooperació
En relació al mandat anterior, s’han creat tres noves àrees que seran claus i estratègiques aquest mandat: Energia, Habitatge i Transformació Urbana Sostenible.
També s'ha portat a aprovació el règim de dedicacions, retribucions, assistències i indemnitzacions dels membres de la corporació; així com el règim de sessions, les comissions informatives i la Junta de Portaveus.
Pel que fa a les assistències, retribucions i indemnitzacions als membres de la corporació, s'ha definit una nova fórmula que permeti, a partir d'ara i en successius mandats, actualitzar els imports en base a un factor multiplicador vinculat al salari mínim interprofessional (SMI). Els darrers anys no s'havien actualitzat els imports malgrat l'acusat increment de l'IPC. Es pretén que, a partir d'ara, amb el nou sistema de càlcul, s’estableixi un sistema més equitatiu que abastarà tant les indemnitzacions, com les retribucions. La fórmula adoptada per tal de calcular els imports és la següent:
- Alcaldia (3 vegades el SMI)
- Regidories amb dedicació al 75% (2 vegades el SMI)
- Regidories amb dedicació al 50% (1,6 vegades el SMI)
- Regidories sense dedicació i que perceben assistències als òrgans col·legiats (1/3 del SMI per cada assistència, amb el màxim del SMI)
El resultat del nou càlcul fa que el conjunt de la partida continuï estant molt per sota del barems que fixen les entitats municipalistes i les que destinen municipis de similars característiques.
Un altre dels punts aprovats ha estat el nomenament de membres de la corporació com a representants de l'Ajuntament en òrgans supramunicipals i la delegació de competències del Ple a l'Alcaldia i a la Junta de Govern Local.