Avisos

El SOC Festival de dansa urbana i fusió surt al carrer aquest dissabte amb exhibicions i activitats gratuïtes

L’espectacle central tindrà lloc a l’Espai Ter amb més de 200 participants, la majoria adolescents, de companyies de dansa amateurs o semiprofessionals de tot Catalunya

22.03.2023

El Festival SÓC de Dansa Urbana i Fusió, que se celebrarà el pròxim 25 de març a Torroella de Montgrí, ampliarà en aquesta segona edició la seva programació amb un programa d’activitats a l’espai públic. Durant el matí, de les 11 a les 13.30 h, tindran lloc diverses activitats a la plaça de la Vila amb l’actuació de l’Escola Municipal de Música i Dansa de Torroella, una classe oberta de swing i diverses actuacions de dansa urbana, així com activitats lúdiques i d’animació que pretenen promoure la divulgació de la dansa urbana.

L’espectacle central del festival tindrà lloc el mateix dia 25 de març, a les 19.30 h, a l’Auditori Teatre Espai Ter, amb la participació de més de 200 ballarins i ballarines de companyies, la majoria adolescents, de dansa amateurs o semiprofessionals de Girona, Barcelona, Tarragona i Lleida. Fusionant danses urbanes amb altres estils, com la dansa contemporània, el públic podrà gaudir de les innovadores coreografies d’aquestes companyies: Dancescape, Dreamers, Boogie Squad, Fabulous Funkers, SN Company, Be Human Then Dancer, Komorebi, KiDancers, Tempo Centre de Dansa, The Wonders i Ke-Rule Dance Company. Les entrades per aquest espectacle estan pràcticament exhaurides i només en queden una cinquantena.

Visibilitzar el talent emergent
El festival manté el seu esperit inicial d’esdevenir una plataforma on les companyies de dansa amateurs o semiprofessionals mostrin al públic la creativitat dels seus joves ballarins i ballarines, tot donant a conèixer la seva proposta artística. Un nou espai d’exhibició que vol donar suport i visibilitzar el jove talent emergent que no disposa de prous oportunitats per mostrar la qualitat de les seves peces. Alhora, el SÓC pretén oferir al públic una emocionant experiència cultural a través d’aquesta disciplina artística. De fet, la nova programació a l’espai públic pretén precisament acostar el treball d’aquests artistes a un major nombre de persones.

La clausura de la segona edició del festival SÓC anirà a càrrec de la companyia professional de danses urbanes Kampai. Aquest col·lectiu de ballarins i ballarines s’ha consolidat com una formació de referència en dansa urbana a casa nostra i les seves peces s’han programat a festivals com el Sismògraf d’Olot o el HOP de Barcelona. L’any 2020 van rebre el primer premi en dansa urbana al Certamen Internacional de Coreografía de Burgos - New York.

El festival està impulsat per l’Espai Ter i tres centres de dansa de les comarques gironines: Like a Dream Centre de dansa de Jèssica Cuenca, de Riudellots de la Selva; Tempo centre de dansa de Laura Rovira, de Vilobí d’Onyar, i Wondernow - La nau del moviment de Susanna Ros, de Santa Coloma de Farners.

Aposta per la dansa
La celebració d’aquest esdeveniment forma part de la línia estratègica de l’Auditori Teatre Espai Ter de fomentar l’exhibició i consum de dansa amb la voluntat de promoure aquesta disciplina artística entre tota mena de públics. L’equipament s’ha fixat com a objectiu acollir propostes de qualitat amb la voluntat d’esdevenir, a mitjà i llarg termini, un espai de referència en la programació de propostes d’aquest àmbit.  

06.06.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí està enllestint els preparatius per a la posada en marxa de la comunitat energètica local (CEL).  En aquests... (Llegir més)

25.05.2023

FIMAG, el Festival Internacional de Màgia de Torroella de Montgrí, vol que la màgia piqui a tothom. Per això, ja engega motors el dijous 1 de... (Llegir més)

01.06.2023

Ja podeu consultar les llistes definitives dels infants que han estat admesos i exclosos a les escoles bressol municipals, de Torroella de Montgrí i... (Llegir més)

31.05.2023

Aquest matí s'ha formalitzat una tercera donació a l'Ajuntament de Torroella de Montgrí de diverses obres del fons privat d'art del reconegut... (Llegir més)

28.05.2023

Unitat i Progrés Municipal ha guanyat les eleccions municipals amb 1.188 vots (29,68%) i Jordi Colomí ha aconseguit revalidar els sis regidors que... (Llegir més)

23.05.2023

Benvolgudes famílies, Ja podeu consultar les llistes baremades dels infants que han fet sol·licitud de preinscripció a les escoles bressol... (Llegir més)

11.05.2023

La Fundació Philippe Cousteau “Unió dels Oceans” ha començat a impartir a l’Aula del Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, el... (Llegir més)

10.05.2023

El proper dijous 11 de maig de 2023 s'obre el període de sol·licituds d'ajuts al programa de Casals d'Estiu que coordinen l'Ajuntament de Torroella... (Llegir més)

09.05.2023

L’Ajuntament de Torroella de Montgrí convoca un concurs de cartells per escollir la imatge publicitària que ha de servir per il·lustrar el... (Llegir més)

09.05.2023

El Servei Català de la Salut ha començat els preparatius previs per a l’execució de les obres d’ampliació del CAP de Torroella de Montgrí.... (Llegir més)

08.05.2023

L’Institut Montgrí ampliarà el curs vinent la seva oferta formativa amb la posada en marxa d’un cicle superior de Màrqueting i Publicitat. Es... (Llegir més)

05.05.2023

Més de 150 alumnes de 5è de primària del Col·legi Sant Gabriel i de l'Escola Guillem de Montgrí, de Torroella de Montgrí; de l'Escola... (Llegir més)

Cercador
Etiquetes
eventis