Avisos

Espectacle de gran format per a la gala solidària de l'Espai Ter en favor de les ADF Montgrí i Puig Segalar

Santi Arisa dirigirà el 17 de setembre (20 h) un concert concebut per a l'ocasió, al voltant de la Sardanova que va crear l'any 1993

Agrupació Sardanista Continuïtat
Agrupació Sardanista Continuïtat
Coral Nit de Juny
Coral Nit de Juny
Coral Els Virolets
Coral Els Virolets
Cobla Contemporània
Cobla Contemporània
Santi Arisa i Laikatans
Santi Arisa i Laikatans

08.09.2022

Després de l’èxit de la primera edició celebrada l'any passat, Giropoma i l’Espai Ter posen en marxa la segona edició de la iniciativa solidària Gala Pro Baix Ter. En aquest cas, les ADF Montgrí i Puig Segalar en seran les beneficiàries. Els diners recaptats es destinaran, en el cas de l’ADF Montgrí, a l’adquisició d’un vehicle, mentre que l’ADF el Puig Segalar comprarà un remolc-bomba amb una capacitat de 3.500 litres d’aigua. En conseqüència, la gala benèfica aportarà recursos a la protecció dels boscos del Montgrí i el Baix Ter.

L’acte central de la gala, que porta per títol Sardanova 21, es farà el 17 de setembre (20 h), a l'Espai Ter, i comptarà amb un cartell de luxe, dirigit pel reconegut músic Santi Arisa, creador de la Sardanova i durant molts anys considerat el millor bateria de l’Estat.

En aquesta ocasió, l'espectacle comptarà amb una gran escenografia i la participació d'una gran quantitat de músics, cantants i dansaires: de Santi Arisa & Lakatans, la Cobla Contemporània, l’Agrupació Sardanista Continuïtat, de Torroella de Montgrí, i les corals Nit de Juny i els Virolets, de Palafrugell.

La Sardanova es va crear l'any 1993 i en aquest concert de gran format es proposa revisitar-la amb una mirada innovadora adaptada als temps actuals. Sardanova  suggereix una lectura actual de la música d’arrel on es combinarà la música de cobla, amb la cobla contemporània; la música de jazz i rock, el pop i el funk.

Es tracta, doncs, d'un espectacle  irrepetible, concebut expressament per a l'ocasió i pensat per a tots els públics, per gaudir de la bona música d’arrel i contemporània acompanyades de la força de la veu coral i amb una exhibició de dansa que el fan un esdeveniment únic. 

Abans de l'espectacle, a les 19h, també podeu donar suport a les ADF participant a l’activitat de Portes obertes que mostrarà l’activitat de les ADF davant de l’Espai Ter i col·laborant amb la compra de Pomes solidàries.

Ja es poden adquirir les localitats (20 euros) a www.espaiter.cat

Què és la Sardanova
La Sardanova és una fusió entre la música de la sardana i la sonoritat del rock, el pop i el funk. Això s’aconsegueix amb la formació instrumental de cobla, més els teclats, el baix i la bateria. El resultat ha estat obtenir nous camps sonors dins la música popular. És una proposta que sap sumar diverses disciplines musicals de la cultura popular i al mateix temps és oberta i integradora perquè promou la participació del públic.

Es va presentar per primera vegada el febrer del 1993  a la Pista Castell de Manresa i en el Primer Congrés Sardanista de Calella. Va tenir un gran ressò arreu de Catalunya, també va generar polèmica pel seu aire renovador. Va tenir bona acollida entre les colles sardanistes i els músics de cobla.

El creador de la Sardanova és el músic Santi Arisa, baterista, compositor i actor. Va fundar diversos grups: La Tribu, Lakatans, Pegassus. Durant molts anys ha estat considerat el millor baterista de l’Estat espanyol. Pioner en moltes iniciatives de difusió de la cultura catalana. Ha editat més de 50 discs. Dins de la Sardanova Santi Arisa ha treballat molt amb la cobla Els Montgrins.

 

24.03.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí i l'EMD de l'Estartit reeditaran, per tercer any, l’organització d'El nostre estiu, el programa de... (Llegir més)

23.03.2023

Mirades’23, el Festival de Fotografia del Baix Empordà, arrenca demà divendres 24 de març i s’allargarà fins al 23 d'abril, a Torroella de... (Llegir més)

17.03.2023

Entre març i agost de 2021, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí va portar a terme el procés participatiu «Amb Nom de Dona» per tal que la... (Llegir més)

16.03.2023

L'Ítaca Sant Joan tornarà a donar el tret de sortida de l'estiu a l'Estartit amb dos dies de concerts el 24 i 25 de juny. Alizz, Triquell,... (Llegir més)

16.03.2023

El proper dilluns 20 de març de 2023 s’iniciaran les obres d’urgència per canviar un tram del tub de desguàs del carrer Església de... (Llegir més)

16.03.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha iniciat aquesta setmana les obres de millora del subministrament d’aigua potable al nucli de Sobrestany,... (Llegir més)

15.03.2023

Els grups multifamiliars són espais grupals on es treballen els vincles i les relacions, on les famílies poden compartir-hi situacions de la... (Llegir més)

08.03.2023

Aquest matí, l'equip de govern i els representants dels treballadors del consistori (personal laboral i personal funcionari) han signat el nou... (Llegir més)

07.03.2023

Aquesta setmana, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha acordat que tot i que el municipi no es troba en fase d’excepcionalitat per sequera... (Llegir més)

24.02.2023

La Fundació Philippe Cousteau "Unió dels Oceans" ha anunciat aquesta setmana que establirà la seva seu científica mundial a Torroella i... (Llegir més)

Cercador
Etiquetes
eventis