L’Ajuntament de Torroella de Montgrí posarà fi, a partir del proper dilluns 14 de març, a l’obligatorietat de ser atès a l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC), per mitjà de cita prèvia. Aquest requeriment es va establir en el marc de les mesures sanitàries per fer front a la pandèmia. Un cop superada la fase crítica i desactivades la major part de restriccions sanitàries, l’Ajuntament també permetrà que la ciutadania pugui ser atesa presencialment sense haver reservat prèviament.
No obstant això, es recomana la utilització de la cita prèvia a totes aquelles persones que vulguin ser ateses en un horari determinat i sense demores, ni cues. Això, a més, permet una molt millor organització del servei i dels seus recursos. Amb aquest canvi organitzatiu, es vol facilitar l’accés a la ciutadania a l’Ajuntament.
En cas de no sol·licitar cita prèvia, les persones que vulguin ser ateses presencialment a l'OIAC hauran d'esperar el seu torn fins que hi hagi personal disponible. Cal tenir en compte que sempre tindran prioritat les cites prèvies.
Els períodes de màxim volum de feina en els quals és més probable que hi hagi esperes, són els dilluns de mercat i cada dia, de les de 9 a 10 h. Per tant, es recomana a totes aquelles persones que no vulguin fer llargues esperes, que evitin aquestes franges horàries o sol·licitin la cita prèvia.
Alguns serveis especialitzats com Cadastre, Plusvàlues o el servei d'IDCAT, encara requeriran cita prèvia obligatòria.
El passat 2021, l’OIAC va atendre un total de 11.936 persones. La mitjana del temps mitjà d’espera va ser de 2 minuts i la mitjana del temps d’atenció va ser de 10 minuts.
Gestor de torns i cita prèvia
Per millorar l'atenció a les persones que no hagin demanat cita prèvia, l'OIAC disposa d'un gestor de torns, situat a l'entrada de l'Ajuntament. Aquest dispositiu lliura un número a cada usuari per al servei concret que necessita. L’atenció presencial es realitza de 9 a 14 h. Un cop recollit el tiquet, el ciutadà passa a la sala d'espera on hi ha una pantalla que mostra els número i les taules d'atenció assignades.
La cita prèvia es pot sol·licitar en línia a https://bit.ly/2WZirtc
Seu electrònica
Cal remarcar que tots els tràmits municipals es poden realitzar a través de la seu electrònica municipal, sense necessitat d'haver-se de desplaçar a les oficines municipals. https://www.seu-e.cat/ca/web/torroellademontgri