Avisos

Torroella de Montgrí recupera a través d'un camp de treball una barraca de pedra seca que restava emboscada al Montgrí

04.08.2021

Un grup de 15 joves d'arreu de Catalunya han participat enguany en el camp de treball “Queda’t de pedra al Montgrí!”, una iniciativa formativa i de lleure que té com a objectiu apropar-los al coneixement de la construcció en pedra seca, una tècnica que està declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat.

Precisament, aquest és un dels elements patrimonials més representatius del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter, àmbit territorial en el qual es desenvolupa l'activitat. Gràcies a aquesta iniciativa, a banda de la formació que han rebut, la seva feina ha permès desbrossar una barraca que estava molt emboscada i han fet tasques de restauració. L'activitat s'ha portat a terme durant una setmana, però es va veure alterada uns dies per culpa de l'incendi.

Aquest és el segon any consecutiu que es desenvolupa el camp, que ha estat organitzat per la direcció general de Joventut de la Generalitat i gestionat per l'associació juvenil Ígnia. L'Ajuntament hi ha col·laborat activament des de les àrees de les àrees de Patrimoni, Medi Ambient, Joventut i el Museu de la Mediterrània. L’assessorament tècnic i històric ha anat a càrrec de l’arqueòleg Ferran Codina.

Les activitats sobre el terreny s'han realitzat en una finca municipal situada a prop de les Dunes. Els joves han fet tasques de desbrossament, inventari i reconstrucció d'una barraca. També han assistit a una formació en l'art de construcció de pedra seca a càrrec de l'associació Prat Comú.

19.09.2023

Les operadores de telefonia mòbil comencen a oferir a Torroella de Montgrí i l'Estartit serveis mòbils de nova generació, 4G i 5G, en les bandes... (Llegir més)

18.09.2023

A partir d'avui es comencen a realitzar les activitats esportives dirigides, organitzades per l'Àrea d'Esports de l'Ajuntament de Torroella de... (Llegir més)

16.09.2023

Aquest matí s'ha celebrat l'acte institucional d'inauguració de la biblioteca Mar de Llibres de l’Estartit. L'acte ha comptat amb l'assistència... (Llegir més)

16.09.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí vol expressar el condol per la mort d'Antoni Vila Casas, Medalla del Montgrí 2016, i vol traslladar a... (Llegir més)

15.09.2023

L’Arxiu Municipal de Torroella de Montgrí ha finalitzat aquest estiu les tasques de digitalització d’alguns dels documents més singulars que... (Llegir més)

14.09.2023

El Museu de de la Mediterrània de Torroella de Montgrí acollirà la celebració segona edició de la Universitat Europea del Consell Català del... (Llegir més)

14.09.2023

Aquest migdia s'ha fet una recepció institucional al despatx d'Alcaldia de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí a la cantant Lídia Pujol,... (Llegir més)

14.09.2023

Benvolguts veïns, Us informem que a partir del 16 de setembre de 2023, el pas de vehicles motoritzats pels camins del massís del Montgrí queda... (Llegir més)

14.09.2023

L'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí suma nous recursos pedagògics a la ruta de l'Estar i en Tit que permet descobrir... (Llegir més)

08.09.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí vol expressar el condol per la mort d'Eduardo Rincon García, Medalla del Montgrí 2022, i vol traslladar a... (Llegir més)

07.09.2023

La Generalitat de Catalunya ha informat a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí que a partir de demà 8 de setembre de 2023 s’iniciaran les obres... (Llegir més)

06.09.2023

La cantant Lídia Pujol serà guardonada amb el V Premi Espai Ter de música en reconeixement a la seva trajectòria musical i artística però... (Llegir més)

04.09.2023

Aquest matí s’ha presentat el projecte educatiu «Educasèpia. Cuidem la mar i els pescadors des del plat», una iniciativa que pretén acostar... (Llegir més)

Cercador
Etiquetes
eventis