14.07.2020
El passeig de Catalunya de Torroella de Montgrí tindrà la circulació de vehicles restringida els divendres i dissabtes, entre les 20.30 i les 00.30 h, a partir del proper divendres 17 de juliol i durant tot l'estiu. D'aquesta manera es vol consolidar una franja horària preferent per a vianants i usuaris de les terrasses, que converteixi l'entorn en un espai més amable, totalment segur i de millor qualitat urbana. L'accés amb vehicles estarà permès als veïns i veïnes i als conductors que hagin de retirar els seus vehicles en cas que el tinguessin estacionat a la zona blava. La restricció es farà en sentit ascendent i descendent, i el trànsit de pas es desviarà pel passeig Vicenç Bou i la carretera de l'Estartit.
El regidor de Mobilitat, Josep Martinoy, argumenta que amb aquesta acció es volen afavorir els desplaçaments a peu i contribuir a la dinamització de les activitats de restauració, en dues de les nits de la setmana en què el passeig està més freqüentat. Així mateix, en l'actual context derivat de la COVID-19, es facilitarà la implantació de les normes de distanciament social, tan personal, com de les activitats. La mesura també representa un pas més en l'aposta municipal per una mobilitat sostenible. La reducció del trànsit en aquest punt també reverteix en una millora de la qualitat de l'aire.
Martinoy explica que, inicialment, l'Ajuntament adoptarà aquesta mesura durant dos dies a la setmana, però està obert a ampliar-la a d'altres dies si existeix una demanda comercial, dels veïns o dels usuaris. Qualsevol acció que s'adopti en aquest sentit, seria sempre valorada i consensuada amb tothom, perquè el passeig de Catalunya és un dels epicentres de la vida social i de la mobilitat urbana de la vila.
Control de la velocitat per radar als passejos de Catalunya i Vicenç Bou
La restricció de la circulació les nits de divendres i dissabte, s'implantarà de manera simultània al reforç de les mesures per recordar als conductors que el límit de velocitat en aquesta via és de 30 km/ h. Amb aquest objectiu, l'Ajuntament ha reforçat la senyalització horitzontal i vertical, i ha incorporat un sistema de control de velocitat per radar. Aquest sistema començarà a funcionar a finals d’aquest mes de juliol.
Tot i que la major part de conductors respecten el límit de velocitat, entre d'altres coses perquè les característiques de la via, tan per volum de trànsit, com per espai físic, no conviden a córrer, des de l'Ajuntament s'ha volgut reforçar les mesures per garantir la protecció dels vianants. D'aquesta manera es vol minimitzar el risc d'accidents, en un dels punts més sensibles de la via pública, pel volum de trànsit que registra i per l'activitat comercial que hi ha. En general la sinistralitat és baixa, tot i que els darrers anys s'han hagut de lamentar dos atropellaments greus.
També es controlarà la velocitat per radar al passeig Vicenç Bou, una altra via molt sensible, amb una elevada càrrega de trànsit. Fins ara s’avisava de la velocitat del vehicle amb un panell informatiu i a partir d’ara es passarà a sancionar.
Travessera ben valorada
Cal recordar que el vial ascendent del passeig de Catalunya és la travessera de la C-31, per la qual cosa, fins que no es faci una variant, canalitza bona part del trànsit extern de pas. No obstant això, l'any 2017, la cinquena auditoria sobre la qualitat de travesseres en vies urbanes del RACC va situar aquesta travessera com la segona més ben valorada de les 21 analitzades fins al moment. L'ens li va atorgar 71 punts sobre 100 i en va destacar la seguretat viària.
L'Ajuntament de Torroella de Montgrí i l'EMD de l'Estartit reeditaran, per tercer any, l’organització d'El nostre estiu, el programa de... (Llegir més)
L'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha iniciat el procés d'elaboració d'un Pla Estratègic de Turisme que serà el seu full... (Llegir més)
Mirades’23, el Festival de Fotografia del Baix Empordà, arrenca demà divendres 24 de març i s’allargarà fins al 23 d'abril, a Torroella de... (Llegir més)
El Festival SÓC de Dansa Urbana i Fusió, que se celebrarà el pròxim 25 de març a Torroella de Montgrí, ampliarà en aquesta segona edició la... (Llegir més)
La Universitat Rovira i Virgili confirma que l’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha interpretat i aplicat correctament, tant el conveni com la... (Llegir més)
Entre març i agost de 2021, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí va portar a terme el procés participatiu «Amb Nom de Dona» per tal que la... (Llegir més)
L'Ítaca Sant Joan tornarà a donar el tret de sortida de l'estiu a l'Estartit amb dos dies de concerts el 24 i 25 de juny. Alizz, Triquell,... (Llegir més)
El proper dilluns 20 de març de 2023 s’iniciaran les obres d’urgència per canviar un tram del tub de desguàs del carrer Església de... (Llegir més)
L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha iniciat aquesta setmana les obres de millora del subministrament d’aigua potable al nucli de Sobrestany,... (Llegir més)
Els grups multifamiliars són espais grupals on es treballen els vincles i les relacions, on les famílies poden compartir-hi situacions de la... (Llegir més)
Aquest matí, l'equip de govern i els representants dels treballadors del consistori (personal laboral i personal funcionari) han signat el nou... (Llegir més)
Torroella de Montgrí-l’Estartit és el municipi escollit per la Fundació Philippe Cousteau “Unió dels Oceans” per situar-hi la seva nova seu... (Llegir més)
Aquesta setmana, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha acordat que tot i que el municipi no es troba en fase d’excepcionalitat per sequera... (Llegir més)
El Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí ha acollit la cloenda del curs en web accessible, que ha organitzat el Consell Comarcal del... (Llegir més)
La Fundació Philippe Cousteau "Unió dels Oceans" ha anunciat aquesta setmana que establirà la seva seu científica mundial a Torroella i... (Llegir més)