Avisos

Es reprèn la reparació dels desperfectes del temporal Gloria a la mota de Torroella

Nou desguàs del rec del Molí
Nou desguàs del rec del Molí
Nou desguàs del rec del Molí
Nou desguàs del rec del Molí
Nou desguàs del rec del Molí
Nou desguàs del rec del Molí
Mota reparada a sota del pont del riu Ter
Mota reparada a sota del pont del riu Ter
Mota reparada
Mota reparada
Reparació de la mota al Pas Pilla
Reparació de la mota al Pas Pilla
Reparació de la mota al Pas Pilla
Reparació de la mota al Pas Pilla

28.04.2020

Després de l'intens temporal de la setmana passada, ahir es van reprendre els treballs a la mota del Ter a Torroella de Montgrí en els dos punts que falten per reparar els desperfectes ocasionats pel temporal Glòria: el desguàs del rec del Molí i el Pas Pilla.

En el cas del rec del Molí, els treballs estan molt avançats i dimarts es va obrir la comporta per deixar desembassar el rec cap al riu davant l'alerta de fortes pluges. Aquest rec compleix una funció d'escorrentia molt important, a banda de regadiu, perquè també recull les aigües del rec Madral que ve d'Ullà. Es volia evitar que tornés a desbordar i inundar la part baixa del sud de Torroella. La decisió va encertada i el desembassament va contribuir a minimitzar l'impacte del fort temporal, tot i que l'aigua va arribar a una petita part del Tamariuà, encara que durant poca estona i sense ocasionar danys significatius.

La nova infraestructura, tot i no estar del tot acabada, va aguantar molt bé la força amb què dimecres va baixar el Ter i va desguassar el rec del Molí. Tot i així, a partir de l'experiència d'aquest episodi, s'introduirà una petita modificació a l'escullera esquerra, que dona a l'arbreda, per tal d'aixecar-la una mica més del que estava previst i reduir, encara més, la possibilitat que l'aigua vagi cap al Tamariuà. Es preveu que els treballs acabin en unes tres setmanes. Un cop refeta la mota, Sorea començarà els treball per refer la canonada que porta aigua dels pous de Canet a la potabilitzadora, i que també es va trencar durant el temporal Gloria.

Pel que fa al Pas Pilla, en aquest punt, que es trobava a mig refer quan es va produir el temporal, dimecres s'hi van haver d'abocar prop de 2.400 tones de material (al voltant d'un centenar de viatges de camió) per reforçar-lo i evitar que pogués trencar. L'actuació va ser molt efectiva i es va poder garantir la seva seguretat. Ahir a la tarda, un cop l'aigua del Ter ja havia baixat molt de nivell, la maquinària va poder reprendre els treballs de reparació. Es preveu que s'allarguin al voltant de dos mesos. Es reutilitzarà bona part del material que s'hi va haver d'aportar d'emergència.

A la mota de Torroella de Montgrí, l'ACA ja ha completat la reparació de dos punts també afectats pel temporal Gloria, un sota del pont i l'altre entre el pont i el final del carrer del riu Ter. Aquests punts van aguantar perfectament el temporal.

19.09.2023

Les operadores de telefonia mòbil comencen a oferir a Torroella de Montgrí i l'Estartit serveis mòbils de nova generació, 4G i 5G, en les bandes... (Llegir més)

18.09.2023

A partir d'avui es comencen a realitzar les activitats esportives dirigides, organitzades per l'Àrea d'Esports de l'Ajuntament de Torroella de... (Llegir més)

16.09.2023

Aquest matí s'ha celebrat l'acte institucional d'inauguració de la biblioteca Mar de Llibres de l’Estartit. L'acte ha comptat amb l'assistència... (Llegir més)

16.09.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí vol expressar el condol per la mort d'Antoni Vila Casas, Medalla del Montgrí 2016, i vol traslladar a... (Llegir més)

15.09.2023

L’Arxiu Municipal de Torroella de Montgrí ha finalitzat aquest estiu les tasques de digitalització d’alguns dels documents més singulars que... (Llegir més)

14.09.2023

El Museu de de la Mediterrània de Torroella de Montgrí acollirà la celebració segona edició de la Universitat Europea del Consell Català del... (Llegir més)

14.09.2023

Aquest migdia s'ha fet una recepció institucional al despatx d'Alcaldia de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí a la cantant Lídia Pujol,... (Llegir més)

14.09.2023

Benvolguts veïns, Us informem que a partir del 16 de setembre de 2023, el pas de vehicles motoritzats pels camins del massís del Montgrí queda... (Llegir més)

14.09.2023

L'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí suma nous recursos pedagògics a la ruta de l'Estar i en Tit que permet descobrir... (Llegir més)

08.09.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí vol expressar el condol per la mort d'Eduardo Rincon García, Medalla del Montgrí 2022, i vol traslladar a... (Llegir més)

07.09.2023

La Generalitat de Catalunya ha informat a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí que a partir de demà 8 de setembre de 2023 s’iniciaran les obres... (Llegir més)

06.09.2023

La cantant Lídia Pujol serà guardonada amb el V Premi Espai Ter de música en reconeixement a la seva trajectòria musical i artística però... (Llegir més)

04.09.2023

Aquest matí s’ha presentat el projecte educatiu «Educasèpia. Cuidem la mar i els pescadors des del plat», una iniciativa que pretén acostar... (Llegir més)

Cercador
Etiquetes
eventis