Avisos

L'Ajuntament licita la segona fase de l’Espai Medes, el centre d'interpretació de l'àmbit marí del Parc Natural

L’actuació inclou l’adequació del mirador públic, que podria estar operatiu aquesta estiu

Imatge virtual de l'Espai Medes.
Imatge virtual de l'Espai Medes.
Imatge virtual de l'Espai Medes.
Imatge virtual de l'Espai Medes.

07.12.2019

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha tret a licitació les obres de la 2a fase de l'Espai Medes, el futur centre d'interpretació de l'àmbit marí del Parc Natural del Montgrí, les Illes medes i el Baix Ter, que s’està projectant al moll central del port de l’Estartit. Els treballs inclouen la pavimentació i els acabats de la planta mirador amb els seus accessos, la construcció d'un ascensor, l'acabat de la vorera i el tancament de la façana nord-oest, la que dona al port. Es treballa amb la previsió que les obres acabin abans de la temporada turística, de manera que el mirador podria obrir-se aquest estiu. Serà d’accés lliure i permetrà als visitants gaudir d’una magnífica panoràmica del port, les Medes i el poble.

Segons la regidora de Destinació Turística Torroella-l'Estartit-Illes Medes, Dúnia Oliveras, la 2a fase té un termini d’execució de 5 mesos i el pressupost de licitació és de 813.570,10 euros. Es preveu, doncs, que el cost final, després del concurs, sigui una mica inferior. Per a aquesta fase, l’Ajuntament compta amb una subvenció de 350.000 euros del Pla de Foment. Les obres es reprendran passat l’estiu per poder acabar la tercera fase (tancament i instal·lacions), pressupostada en uns 640.000 euros, a primers de 2021, i deixar-ho deixar tot a punt per a la 4a fase, la de museïtzació, que anirà a càrrec del Pac Natural i tindrà un cost d’uns 360.000 euros. Segons el calendari, es preveu enllestir el nou equipament en dos anys.

Elevat finançament extern
Oliveras ha destacat, a més, l’important treball de recerca de complicitats i finançament extern que s’ha fet per poder fer realitzat aquest equipament i que fos viable per a les arques municipals. El cost total de l'Espai Medes serà de 2,2 milions d'euros, dels quals, l'Ajuntament ha aconseguit 1,4 en subvencions, de manera que l'aportació municipal se situarà al voltant del 36 %. Per a la tercera fase, l'Ajuntament ha aconseguit una aportació de 200.000 euros dels fons FEDER de la UE i 100.000 euros de la Diputació de Girona.

Dinamització econòmica i sostenibilitat
Serà el centre de referència i de difusió dels valors mediambientals, culturals i turístics del Parc Natural, en el seu àmbit marí. També esdevindrà un instrument de promoció al servei de la dinamització econòmica local. Complementarà la seva activitat amb la del Museu de la Mediterrània, que serà l'equipament de referència de la part terrestre del parc.

L'estructura de l'edifici va anar a càrrec del Club Nàutic Estartit, en el marc de la millora que va presentar al concurs per a la concessió de la gestió de la dàrsena esportiva.

Segons Oliveras, «l'Espai Medes ajudarà la nostra destinació a fer un pas més en la consolidació de l’aposta del municipi per un model de desenvolupament socioeconòmic i turístic cada cop més sostenible i responsable amb l’entorn. També esdevindrà un instrument que enfortirà la col·laboració entre les institucions encarregades de l'administració de l’espai natural i les empreses que hi ofereixen serveis. Oferirà una proposta expositiva d’alta qualitat tant pel que fa al rigor dels continguts com per la seva presentació, l'experimentació i l'aspecte vivencial de l'aprenentatge. També serà el punt d’inici dels programes educatius i promourà programes de formació i capacitació per les empreses.»

19.09.2023

Les operadores de telefonia mòbil comencen a oferir a Torroella de Montgrí i l'Estartit serveis mòbils de nova generació, 4G i 5G, en les bandes... (Llegir més)

18.09.2023

A partir d'avui es comencen a realitzar les activitats esportives dirigides, organitzades per l'Àrea d'Esports de l'Ajuntament de Torroella de... (Llegir més)

16.09.2023

Aquest matí s'ha celebrat l'acte institucional d'inauguració de la biblioteca Mar de Llibres de l’Estartit. L'acte ha comptat amb l'assistència... (Llegir més)

16.09.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí vol expressar el condol per la mort d'Antoni Vila Casas, Medalla del Montgrí 2016, i vol traslladar a... (Llegir més)

15.09.2023

L’Arxiu Municipal de Torroella de Montgrí ha finalitzat aquest estiu les tasques de digitalització d’alguns dels documents més singulars que... (Llegir més)

14.09.2023

El Museu de de la Mediterrània de Torroella de Montgrí acollirà la celebració segona edició de la Universitat Europea del Consell Català del... (Llegir més)

14.09.2023

Aquest migdia s'ha fet una recepció institucional al despatx d'Alcaldia de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí a la cantant Lídia Pujol,... (Llegir més)

14.09.2023

Benvolguts veïns, Us informem que a partir del 16 de setembre de 2023, el pas de vehicles motoritzats pels camins del massís del Montgrí queda... (Llegir més)

14.09.2023

L'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí suma nous recursos pedagògics a la ruta de l'Estar i en Tit que permet descobrir... (Llegir més)

08.09.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí vol expressar el condol per la mort d'Eduardo Rincon García, Medalla del Montgrí 2022, i vol traslladar a... (Llegir més)

07.09.2023

La Generalitat de Catalunya ha informat a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí que a partir de demà 8 de setembre de 2023 s’iniciaran les obres... (Llegir més)

06.09.2023

La cantant Lídia Pujol serà guardonada amb el V Premi Espai Ter de música en reconeixement a la seva trajectòria musical i artística però... (Llegir més)

04.09.2023

Aquest matí s’ha presentat el projecte educatiu «Educasèpia. Cuidem la mar i els pescadors des del plat», una iniciativa que pretén acostar... (Llegir més)

Cercador
Etiquetes
eventis