(22.03.13) L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha fet una pas important cap a la implementació de l'administració electrònica i ha posat en marxa una plataforma virtual (
www.seu.cat/torroella-estartit) des de la qual es poden realitzar 10 tràmits on-line a qualsevol hora del dia, sense necessitat de desplaçar-se a les oficines d’atenció ciutadana. En una primera fase els tràmits disponibles són:
· Suggeriments i queixes
· Cita amb càrrec electe o tècnic municipal
· Volant d'empadronament actual
· Volant d'empadronament històric
· Volant de convivència actual
· Volant de convivència històrica
· Casament civil
· Retirada de mobles i andròmines al carrer
· Pròrroga de llicència d'obres
· Domiciliació de tributs, taxes i preus públics
· Inscripció a activitats esportives i de lleure
· Ús d'equipaments municipals per a activitats culturals, esportives o de lleure
L’alcalde, Jordi Cordon, ha confirmat que «el catàleg de tràmits s’anirà ampliant progressivament perquè volem avançar decididament en l’apropament de l’administració local al ciutadà». L’alcalde ha recordat que fins ara, a través de la web municipal s’oferia informació i models d’instància per a realitzar pràcticament tots els tràmits municipals, però que a partir d’ara hi haurà molts casos en què no caldrà realitzar la gestió presencial. En aquest sentit, ha animat els usuaris interessats que tramitin el seu certificat digital o signatura electrònica, una eina imprescindible per poder utilitzar el nou servei. L’identificatiu digital assegura la integritat de les dades que s’envien, així com la seva confidencialitat. Per a més informació us podeu adreçar a
www.aoc.cat.
Els tràmits on-line es realitzen a través del mòdul de gestió de la
Seu Electrònica integrat a la plataforma del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC). La integració d’aquesta plataforma amb el conjunt dels sistemes informàtics de l'ajuntament permetran que la gestió interna d’aquests tràmits sigui més ràpida i eficient. Cada tràmit on-line que realitza el ciutadà genera un assentament en el registre d’entrada i el funcionari que rep la petició té la possibilitat de gestionar-lo.