L’Ajuntament millora la prestació del servei de teleassistència amb la custòdia de claus dels usuaris de Torroella i de l’Estartit

És un servei d’atenció permanent i a distància adreçat a persones grans o amb discapacitat física que facilita una resposta ràpida davant de qualsevol eventualitat

21.04.2022

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí i l'empresa Tunstall Televida, prestadora del servei municipal de teleassistència, han signat un conveni per a la custòdia de les claus de les persones usuàries. Aquest acord representa una millora per a la prestació del servei, orientat a persones que viuen soles o no tenen xarxa social o familiar propera, ja que en cas d'una emergència els professionals mobilitzats podran accedir amb la màxima urgència al seu domicili.

El conveni fixa el protocol d'actuació i de cessió de les claus, que custodiarà la Policia Local en una bossa amb un número identificatiu (en cap cas es mostraran dades personals) i amb precinte de seguretat. Així, en cas de necessitat, quan la persona usuària tingui una incidència o hagi caigut a casa seva, Televida avisarà la Policia Local per tal que amb la clau custodiada es pugui accedir al domicili. Al municipi, en l’actualitat hi ha un nombre de 18 persones soles que si així ho volen podran cedir la custòdia de claus per evitar que en cas d’emergència s’hagi d’entrar a la força.

Actualment, utilitzen servei municipal de teleassistència 133 persones. Es tracta d'una prestació de titularitat pública amb una gestió privada. Al municipi, però, hi poden haver usuaris d'altres serveis de teleassistència de caràcter privat.

La teleassistència és un servei preventiu i de proximitat que ofereix a les persones grans o amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint al seu domicili. El principal objectiu de la teleassistència és oferir seguretat, acompanyament i suport a la persona usuària i els seus familiars, en el seu entorn habitual.

Les persones beneficiàries d’aquest servei tenen la seguretat i la tranquil·litat que davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l’habitatge, poden contactar de forma immediata amb el centre d’atenció mitjançant un terminal de teleassistència. El servei no es limita només als casos d’emergència sinó que pretén fer un acompanyament en el dia a dia de la persona usuària, donant-li suport i oferint-li companyia amb l’objectiu d’augmentar la seva qualitat de vida. El servei combina els dispositius tecnològics amb un equip de professionals multidisciplinaris, que assegura l’atenció a la persona usuària les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

Es preveu una ampliació dels dispositius tecnològics de cara al setembre per tal de millorar el servei i la possibilitat de tenir el servei sense telefonia fixa, només amb un mòbil.

Quins són els requisits per accedir-hi?

El servei de teleassistència va destinat a són persones que poden estar en situació de risc, fragilitat o aïllament, sigui per factors d'edat, socials, territorials, sanitaris o funcionals.

El perfil majoritari del servei són persones grans o amb discapacitat que viuen soles permanentment o durant gran part del dia, o bé que viuen amb altres persones que presenten idèntiques característiques d’edat o discapacitat. No és necessari tenir un informe de dependència.

Quin cost té?

Els usuaris/es, poden restar exempts/es d’haver de realitzar un copagament segons la renda disponible de la unitat familiar o la disposició d’informe de gratuïtat emès per Serveis Socials del territori corresponent.

El Dipsalut fa un cofinançament perquè el preu sigui subvencionat i a l’abast de totes les persones que ho necessiten.

En aquest servei s’entendrà com a renda disponible, la suma dels ingressos econòmics de la/es persona/es beneficiària/es i els seus respectius cònjuges o parelles que convisquin en el mateix domicili, que provinguin del treball i/o del sistema de pensions. Per a l’obtenció de la quantitat de renda a tenir en compte pel copagament es dividirà la suma de la renda de la persona/es beneficiària/es i els seus cònjuges o parelles, convivents, entre el seu número.

Des de serveis socials s’emet l’informe de gratuïtat del servei quan es compleixen els requisits de: Menor o igual a 1,7 vegades l'Indicador de Renda de Suficiència (IRSC): 967,50 euros mensuals i 13.544,10 euros anuals.

Si es supera aquest límit econòmic es valoren els ingressos de cada cas i s’estableix una petita quota de copagament. En el cas del servei estàndard la quota màxima pels usuaris amb major capacitat econòmica és de 13 €/mes.

En el cas del servei complementari que inclou la incorporació de dispositius per detectar riscos a la llar, fora de la llar i/o riscos potencials de la salut. Els dispositius complementaris són:

Riscos a la llar:

  • Detector de foc/fum
  • Detector de gasos i CO

Riscos potencials de salut:

  • Sensor de moviment i obertura de portes
  • Detector de caigudes
  • Detector d’Enuresi
  • Detector d’ocupació (llit/sofà)

Riscos fora de la llar:

  • Teleassistència Mòbil (TAM)
  • Dispositiu de localització GPS
  • App MyCare Assist+

En tot cas pel servei complementari, la quota màxima mensual, per als usuaris amb major capacitat econòmica és de 15,08 €

Com sol·licitar-lo?
Per sol·licitar cal dirigir-se a l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de forma presencial els dilluns a dijous de 9h a 14h, per telèfon de dilluns a divendres 972760029 de 9h a 14 o bé es pot sol·licitar més informació per correu electrònic serveissocials@torroella-estartit.cat

18.04.2024

Les obres guanyadores de la VIIª edició dels Premis literaris El Càlam de Sant Jordi són les següents: Pel que fa a la modalitat PROSA, les... (Llegir més)

18.04.2024

El novembre de 2023, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí va aprovar, provisionalment, la nova ordenança d’ocupació de la via pública, espais... (Llegir més)

16.04.2024

El Museu de la Mediterrània continua treballant en fer gran el projecte Fer de Músic, un treball de recuperació, preservació i divulgació, a... (Llegir més)

15.04.2024

Benvolgudes famílies, Us informem que properament s’obrirà el període de preinscripció i matrícula per al curs escolar 2024-2025 a les... (Llegir més)

12.04.2024

Les obres d’ampliació del CAP de Torroella de Montgrí han finalitzat aquest mes d’abril i han permès doblar el nombre de consultes del centre,... (Llegir més)

10.04.2024

Aquest mes d’abril, el consistori torroellenc ha començat a utilitzar aigua regenerada de la Depuradora del municipi, per netejar la via pública,... (Llegir més)

04.04.2024

L’Ajuntament de Torroella de Montgrí condemna fermament l’atac masclista i de violència vicària que ha passat a Bellcaire d'Empordà aquesta... (Llegir més)

02.04.2024

Benvolguts/des, Us informem que l’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha obert una convocatòria pública de subvencions a entitats del municipi... (Llegir més)

26.03.2024

Els camps d'esports de Torroella de Montgrí i de l'Estartit tornaran a ser unes de les seus oficials del reconegut torneig MICFootball, que es... (Llegir més)

Cercador
Etiquetes
eventis