Avisos

L’Ajuntament millora la prestació del servei de teleassistència amb la custòdia de claus dels usuaris de Torroella i de l’Estartit

És un servei d’atenció permanent i a distància adreçat a persones grans o amb discapacitat física que facilita una resposta ràpida davant de qualsevol eventualitat

21.04.2022

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí i l'empresa Tunstall Televida, prestadora del servei municipal de teleassistència, han signat un conveni per a la custòdia de les claus de les persones usuàries. Aquest acord representa una millora per a la prestació del servei, orientat a persones que viuen soles o no tenen xarxa social o familiar propera, ja que en cas d'una emergència els professionals mobilitzats podran accedir amb la màxima urgència al seu domicili.

El conveni fixa el protocol d'actuació i de cessió de les claus, que custodiarà la Policia Local en una bossa amb un número identificatiu (en cap cas es mostraran dades personals) i amb precinte de seguretat. Així, en cas de necessitat, quan la persona usuària tingui una incidència o hagi caigut a casa seva, Televida avisarà la Policia Local per tal que amb la clau custodiada es pugui accedir al domicili. Al municipi, en l’actualitat hi ha un nombre de 18 persones soles que si així ho volen podran cedir la custòdia de claus per evitar que en cas d’emergència s’hagi d’entrar a la força.

Actualment, utilitzen servei municipal de teleassistència 133 persones. Es tracta d'una prestació de titularitat pública amb una gestió privada. Al municipi, però, hi poden haver usuaris d'altres serveis de teleassistència de caràcter privat.

La teleassistència és un servei preventiu i de proximitat que ofereix a les persones grans o amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint al seu domicili. El principal objectiu de la teleassistència és oferir seguretat, acompanyament i suport a la persona usuària i els seus familiars, en el seu entorn habitual.

Les persones beneficiàries d’aquest servei tenen la seguretat i la tranquil·litat que davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l’habitatge, poden contactar de forma immediata amb el centre d’atenció mitjançant un terminal de teleassistència. El servei no es limita només als casos d’emergència sinó que pretén fer un acompanyament en el dia a dia de la persona usuària, donant-li suport i oferint-li companyia amb l’objectiu d’augmentar la seva qualitat de vida. El servei combina els dispositius tecnològics amb un equip de professionals multidisciplinaris, que assegura l’atenció a la persona usuària les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

Es preveu una ampliació dels dispositius tecnològics de cara al setembre per tal de millorar el servei i la possibilitat de tenir el servei sense telefonia fixa, només amb un mòbil.

Quins són els requisits per accedir-hi?

El servei de teleassistència va destinat a són persones que poden estar en situació de risc, fragilitat o aïllament, sigui per factors d'edat, socials, territorials, sanitaris o funcionals.

El perfil majoritari del servei són persones grans o amb discapacitat que viuen soles permanentment o durant gran part del dia, o bé que viuen amb altres persones que presenten idèntiques característiques d’edat o discapacitat. No és necessari tenir un informe de dependència.

Quin cost té?

Els usuaris/es, poden restar exempts/es d’haver de realitzar un copagament segons la renda disponible de la unitat familiar o la disposició d’informe de gratuïtat emès per Serveis Socials del territori corresponent.

El Dipsalut fa un cofinançament perquè el preu sigui subvencionat i a l’abast de totes les persones que ho necessiten.

En aquest servei s’entendrà com a renda disponible, la suma dels ingressos econòmics de la/es persona/es beneficiària/es i els seus respectius cònjuges o parelles que convisquin en el mateix domicili, que provinguin del treball i/o del sistema de pensions. Per a l’obtenció de la quantitat de renda a tenir en compte pel copagament es dividirà la suma de la renda de la persona/es beneficiària/es i els seus cònjuges o parelles, convivents, entre el seu número.

Des de serveis socials s’emet l’informe de gratuïtat del servei quan es compleixen els requisits de: Menor o igual a 1,7 vegades l'Indicador de Renda de Suficiència (IRSC): 967,50 euros mensuals i 13.544,10 euros anuals.

Si es supera aquest límit econòmic es valoren els ingressos de cada cas i s’estableix una petita quota de copagament. En el cas del servei estàndard la quota màxima pels usuaris amb major capacitat econòmica és de 13 €/mes.

En el cas del servei complementari que inclou la incorporació de dispositius per detectar riscos a la llar, fora de la llar i/o riscos potencials de la salut. Els dispositius complementaris són:

Riscos a la llar:

  • Detector de foc/fum
  • Detector de gasos i CO

Riscos potencials de salut:

  • Sensor de moviment i obertura de portes
  • Detector de caigudes
  • Detector d’Enuresi
  • Detector d’ocupació (llit/sofà)

Riscos fora de la llar:

  • Teleassistència Mòbil (TAM)
  • Dispositiu de localització GPS
  • App MyCare Assist+

En tot cas pel servei complementari, la quota màxima mensual, per als usuaris amb major capacitat econòmica és de 15,08 €

Com sol·licitar-lo?
Per sol·licitar cal dirigir-se a l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de forma presencial els dilluns a dijous de 9h a 14h, per telèfon de dilluns a divendres 972760029 de 9h a 14 o bé es pot sol·licitar més informació per correu electrònic serveissocials@torroella-estartit.cat

27.06.2022

Aquesta setmana l’Ajuntament portarà a terme tasques de manteniment i conservació a l’aparcament de terra situat al costat de la plaça del... (Llegir més)

23.06.2022

Tres dies de festa i música per inaugurar la temporada de grans festivals de la Costa Brava. L’ÍTACA Sant Joan, de l’Estartit, es posa en marxa... (Llegir més)

22.06.2022

La comissió organitzadora del Premi Espai Ter ha decidit atorgar el IV Premi Espai Ter de música al pianista i compositor Manel Camp per posar en... (Llegir més)

16.06.2022

Benvolguts/des veïns/es, Properament celebrarem la Revetlla de Sant Joan al nostre municipi, i us informem sobre la programació d'aquesta festa... (Llegir més)

20.06.2022

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí obrirà un Punt d'Informació d'Habitatge (PIH) des del qual es prestarà suport directe als propietaris i... (Llegir més)

17.06.2022

Avui 17 de juny es donen a conèixer els 3 cartells finalistes del Concurs de cartells de Festa Major 2022, que el jurat ha escollit entre tots els... (Llegir més)

17.06.2022

El regidor de Gestió Costanera i Platges, Marc Calvet, ha recollit avui la Bandera Blava que acredita la qualitat de Cala Montgó, en un acte... (Llegir més)

16.06.2022

El projecte de Camins Escolars Segurs encara la recta fina de la primera fase, que enllaça la plaça Quintana i Combis amb l'Espai Montgrí. Avui... (Llegir més)

15.06.2022

Aquest matí, operaris de la Brigada Municipal de Medi Ambient de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí han fet efectiu el tancament de l'accés... (Llegir més)

14.06.2022

Els alumnes de 4t d'ESO del Col·legi Sant Gabriel apadrinaran i s'encarregaran del manteniment i embelliment dels nous escocells que l'Ajuntament de... (Llegir més)

14.06.2022

Benvolguts veïns,  Us informem que per tal d'evitar el risc d’inici d’un incendi forestal i per assegurar la seguretat dels béns i la... (Llegir més)

10.06.2022

El Museu de la Mediterrània ha acollit aquest matí la darrera jornada lectiva del 2n curs del grau d'Arquitectura de la UdG. El matí s'ha tancat... (Llegir més)

10.06.2022

L'alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Colomí, i la regidora d'Educació, Anna Company, han assistit aquesta tarda, a l'Auditori Teatre Espai... (Llegir més)

Cercador
eventis