Avisos

L'Estat treu a exposició pública el nou tram de passeig marítim que connectarà els Griells amb la Pletera

Costarà uns 900.000 euros, estarà perfectament integrat a l'entorn i es preveu que sigui una realitat l'any vinent

Simulació virtual de com quedarà la passera de fusta que enllaçara els Griells amb la Pletera
Simulació virtual de com quedarà la passera de fusta que enllaçara els Griells amb la Pletera

16.02.2021

L'Estat construirà un nou tram de passeig marítim per a vianants que connectarà el sector sud dels Griells, davant del carrer Tulipa, i enllaçarà amb la Pletera. Avui dimarts 16 de febrer s'inicia el tràmit d'exposició pública, que finalitzarà el 29 de març. Posteriorment s'engegarà el procés per a la seva licitació, amb l'objectiu que les obres es puguin executar l'any vinent. 

>> Podeu consultar el projecte aquí https://bit.ly/3qpc9Qc

El nou tram de passeig marítim tindrà una longitud aproximada de 320 metres. Just en el punt d'inici, davant del carrer Tulipa, és on en breu es construirà un espai sensorial i mirador públic, concebut com un espai en memòria de les víctimes de l’accident aeri de Germanwings del 24 de març del 2015, i promogut per la família d’una de les víctimes que estiuegen des de fa molts anys a l’Estartit . Aquest nou element urbà estarà integrat en el disseny del nou passeig de vianants.

El projecte també pretén renaturalitzar les zones de domini públic marítimo terrestre actualment ocupades pel càmping El Molino. Així doncs, amb el nou passeig es millorarà l'accessibilitat i es donarà major protagonisme als vianants i als banyistes, es milloraran els serveis a la platja, i s'aconseguirà la màxima integració en el seu entorn natural, per conservar la platja i promoure la sostenibilitat.

El passeig es projecta amb una passera elevada de fusta que tindrà una amplada variable d'entre 3 i 6 metres, integrant diverses zones de mirador al llarg del camí. La plataforma elevada permet una solució més permeable i amb un menor impacte ambiental, garantint així un drenatge correcte de la zona i evitant que s'inundi el càmping, ja que es tracta d'una zona inundable, tant per les pluges com per l'acció de l'onatge els dies de temporal.

Entre la parcel·la del càmping i el carrer Tulipa, el nou passeig anirà sobre el terreny, ja que aquesta parcel·la està mes elevada. L'accés a la platja i al càmping es farà per mitjà d'escales i rampes. La plataforma elevada també permet protegir el sistema dunar i observar-lo sense posar en risc la seva consolidació. així mateix, el perímetre de les dunes estarà tancat amb tronc i una corda.

El pressupost base de licitació serà de 863.397,70 euros. A aquest import cal afegir 26.221,16 euros en concepte d'expropiacions i 8.633,98 per destinar al control de qualitat.

Amb l'execució d'aquest nou tram de passeig els vianants podran recórrer a peu pràcticament tot el litoral de Torroella i de l'Estartit entre el Molinet i la Gola del Ter, sense que hi hagi cap entrebanc. D'aquesta manera, es configurarà un dels passejos marítims més llargs de la Costa Brava que, a més, tindrà com a atractiu el fet que combina trams urbans amb d'altres de caràcter totalment natural.

24.03.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí i l'EMD de l'Estartit reeditaran, per tercer any, l’organització d'El nostre estiu, el programa de... (Llegir més)

23.03.2023

Mirades’23, el Festival de Fotografia del Baix Empordà, arrenca demà divendres 24 de març i s’allargarà fins al 23 d'abril, a Torroella de... (Llegir més)

17.03.2023

Entre març i agost de 2021, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí va portar a terme el procés participatiu «Amb Nom de Dona» per tal que la... (Llegir més)

16.03.2023

L'Ítaca Sant Joan tornarà a donar el tret de sortida de l'estiu a l'Estartit amb dos dies de concerts el 24 i 25 de juny. Alizz, Triquell,... (Llegir més)

16.03.2023

El proper dilluns 20 de març de 2023 s’iniciaran les obres d’urgència per canviar un tram del tub de desguàs del carrer Església de... (Llegir més)

16.03.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha iniciat aquesta setmana les obres de millora del subministrament d’aigua potable al nucli de Sobrestany,... (Llegir més)

15.03.2023

Els grups multifamiliars són espais grupals on es treballen els vincles i les relacions, on les famílies poden compartir-hi situacions de la... (Llegir més)

08.03.2023

Aquest matí, l'equip de govern i els representants dels treballadors del consistori (personal laboral i personal funcionari) han signat el nou... (Llegir més)

07.03.2023

Aquesta setmana, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha acordat que tot i que el municipi no es troba en fase d’excepcionalitat per sequera... (Llegir més)

24.02.2023

La Fundació Philippe Cousteau "Unió dels Oceans" ha anunciat aquesta setmana que establirà la seva seu científica mundial a Torroella i... (Llegir més)

Cercador
Etiquetes
eventis