Avisos

El Ple de Torroella de Montgrí es posiciona en contra de la supressió dels jutjats de pau

03.06.2022

El Congrés dels Diputats està treballant en un projecte de llei que preveu l’eliminació de la figura del jutge/jutgessa de pau i dels jutjats de pau, que serien substituïts per unes oficines de mediació. Tant des de la Generalitat com des del món local s’està treballant conjuntament per blindar aquesta figura tan arrelada, especialment a Catalunya. En aquest sentit, el Ple de Torroella de Montgrí va aprovar anit una moció institucional en suport a la tasca que realitzen els jutjats de pau i reclamant el seu manteniment, si més no, a Catalunya.

Actualment, els jutges/jutgesses de pau estan presents a 898 dels 947 municipis, abastant pràcticament tot el territori de Catalunya. Esdevenen, alhora, un model de justícia molt propi de Catalunya, essencial per a la seva proximitat i al servei de la gent, ja que els jutges de pau són persones que coneixen el municipi i tenen una actuació basada sobretot en la mediació.

Els jutges/jutgesses de pau són persones que no pertanyen a la carrera judicial i són escollits pel  Ple de l’Ajuntament per desenvolupar competències tant a l’ordre civil com al penal en aquells municipis on no hi ha Jutjat de Primera Instància i Instrucció. Per aquest motiu, coneixen i entenen la realitat local i social sobre la qual exerceixen les seves responsabilitats, i gaudeixen, per això, d’un elevat grau de confiança i respecte dels veïns. El seu càrrec es renova cada quatre anys.

El primer tinent d'alcalde, Marc Calvet, va ser l'encarregat de defensar la moció en el Ple i, a banda de referir-se al contingut del text, va fer referència a les dades d'activitat registrada l'any 2021 per tal d'il·lustrar la importància i el volum de feina que es realitza dels del jutjat de pau local. Entre d'altres dades, l'any passat es van tramitar 565 assumptes civils i 501 de penals. Així mateix, anualment el jutge de pau signa un miler de certificats de naixement, matrimoni, defuncions i fe de vida emesos per l'Ajuntament, així com totes les inscripcions al registre municipal de naixements, matrimonis i defuncions.

La moció rebutja la modificació de la Llei Orgànica 6/1985, d’1 de juliol, del Poder Judicial, per a la implantació dels Tribunals d’Instància i les Oficines de Justícia en els municipis, que s’està tramitant en el Congrés dels Diputats i que preveu l’eliminació dels Jutjats de Pau. En lloc seu, la intenció és crear unes oficines municipals de justícia que no tindrien la mateixa proximitat perquè les actuacions es durien a terme en seus judicials que molts municipis no disposen.

Moció de suport als jutjats de pau

24.03.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí i l'EMD de l'Estartit reeditaran, per tercer any, l’organització d'El nostre estiu, el programa de... (Llegir més)

23.03.2023

Mirades’23, el Festival de Fotografia del Baix Empordà, arrenca demà divendres 24 de març i s’allargarà fins al 23 d'abril, a Torroella de... (Llegir més)

17.03.2023

Entre març i agost de 2021, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí va portar a terme el procés participatiu «Amb Nom de Dona» per tal que la... (Llegir més)

16.03.2023

L'Ítaca Sant Joan tornarà a donar el tret de sortida de l'estiu a l'Estartit amb dos dies de concerts el 24 i 25 de juny. Alizz, Triquell,... (Llegir més)

16.03.2023

El proper dilluns 20 de març de 2023 s’iniciaran les obres d’urgència per canviar un tram del tub de desguàs del carrer Església de... (Llegir més)

16.03.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha iniciat aquesta setmana les obres de millora del subministrament d’aigua potable al nucli de Sobrestany,... (Llegir més)

15.03.2023

Els grups multifamiliars són espais grupals on es treballen els vincles i les relacions, on les famílies poden compartir-hi situacions de la... (Llegir més)

08.03.2023

Aquest matí, l'equip de govern i els representants dels treballadors del consistori (personal laboral i personal funcionari) han signat el nou... (Llegir més)

07.03.2023

Aquesta setmana, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha acordat que tot i que el municipi no es troba en fase d’excepcionalitat per sequera... (Llegir més)

24.02.2023

La Fundació Philippe Cousteau "Unió dels Oceans" ha anunciat aquesta setmana que establirà la seva seu científica mundial a Torroella i... (Llegir més)

Cercador
Etiquetes
eventis