• leftlayout Layout
  • rightlayout Layout
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

  • ACTIVITATS DESTACADES

  • (+)

Inici INICI Informació municipal Notícies (IM) Recomanacions per presentar reclamacions a les empreses de subministrament
(IM) Recomanacions per presentar reclamacions a les empreses de subministrament Imprimir Correu-e

Benvolguts/des,

Subministrament elèctric: Totes les persones que vulguin presentar una reclamació contra la companyia elèctrica pels perjudicis que els hagi ocasionat la suspensió del servei, ja siguin particulars o empreses, han de fer-ho directament a la mateixa companyia.

Cal presentar un escrit en el punt de servei de la companyia més proper o bé enviant-lo per correu a l’adreça de la seu social de la companyia (l’adreça ve detallada a les factures). Els reclamants cal que guardin constància d’haver presentat la reclamació. El telèfon 900 847 384 ha estat habilitat expressament per Endesa per rebre les reclamacions dels afectats. És gratuït i és un sistema totalment vàlid per reclamar, igual que la reclamació per escrit.  

Us adjuntem sis documents:
1. Avís a les persones consumidores i usuàries (document informatiu per facilitar als afectats).
2. Recomanacions per fer un escrit de reclamació (facilitar a les empreses afectades).
3. Model de carta de reclamació contra Endesa (facilitar als particulars afectats). 
4. Adreces dels punts de servei de Endesa.
5. Instruccions per presentar reclamacions per la interrupció del subministrament elèctric. 
6. Model de carta de reclamació de telefonia.
 
Tots els abonats clients de les empreses del grup Fecsa Endesa (Endesa Energía SA, Endesa Energía XXI SL), que són la majoria, el més senzill és que vagin a presentar la reclamació al punt de servei de Fecsa Endesa més proper.
 
Els clients que no siguin del grup Fecsa Endesa, per exemple,  Iberdrola, poden presentar dues reclamacions: una reclamació contra Iberdrola, que és l’empresa amb qui tenen contractat el servei,  i una altra reclamació contra Fecsa Endesa, com a responsable de la xarxa.  Com que Iberdrola no té oficines per atendre el públic, hauran d’enviar la reclamació per correu. La segona reclamació contra Fecsa Endesa sí que la poden presentar als punts de servei de Fecsa Endesa, com la resta d’usuaris.
 
És important que es puguin justificar els danys i perjudicis que s’hagin de reclamar: tiquets de les coses que s’hagin comprat per afrontar la situació (menjar, generadors, espelmes, piles, llanternes, estufes de gas butà, fogonets, carburant, etc.), també es poden fer fotografies del menjar que s’ha fet malbé, etc.
 
D’altra banda, per a totes aquelles persones que tinguin contractada una assegurança de la llar és recomanable que consultin la seva pòlissa, perquè hi ha casos en que l’assegurança cobreix els danys per talls en el subministrament elèctric. Si és així, han de comunicar el sinistre a la companyia asseguradora.

Els ciutadans també poden presentar reclamacions pel tall en el servei telefònic o pel servei ferroviari.

Telefonia: En principi, la devolució dels diners per no haver disposat del servei s’haurien de descomptar automàticament en la propera factura. Per això recomanem esperar a rebre la factura. Si no ho han abonat, llavors fer la reclamació. Cal trucar al telèfon d'atenció al client de la companyia telefònica que presti el servei. Per escrit s'ha d'enviar la reclamació a l'adreça de la seu social de l'empresa que consta a les factures, certificada i amb acusament de rebuda. S'adjunta el model. El model està escrit en castellà perquè totes les operadores de telefonia tenen la seva seu social a la comunitat de Madrid.  
 
Servei ferroviari: De moment, cal fer-ho per escrit pel sistema habitual, que és demanar el full de reclamació a l'estació de Renfe, omplir-lo i se'n quedaran una còpia.   

Per a més informació les persones afectades es poden adreçar a l’Oficina comarcal d’informació al consumidor a la Bisbal d’Empordà. El seu horari habitual és dilluns, dimecres i divendres de 9 a 14 hores. 
 
Atentament, 

Agència Catalana del Consum - Baix Empordà
Pl. Joan Carreras i Dagas, 4, bxs.
17100 La Bisbal d'Empordà
Tel. 972 642 310
Fax 972 645 575

 

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
 

peu Aj. Torroella-Estartit
peu Aj. Torroella-Estartit peu Aj. Torroella-Estartit