• leftlayout Layout
  • rightlayout Layout
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

 

  • (+)

  • (+)

Inici INICI Informació municipal Notícies Cap de setmana familiar a Torroella-l'Estartit-Illes Medes amb la campanya "Catalunya, Hola Família"
Cap de setmana familiar a Torroella-l'Estartit-Illes Medes amb la campanya "Catalunya, Hola Família" Imprimir Correu-e

(10.04.18) Torroella de Montgrí-l'Estartit-Illes Medes s’ha adherit a la campanya de "Catalunya, Hola família!" impulsada per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) amb l'objectiu de promoure el turisme familiar. L'acció consisteix en la celebració de dos caps de setmana pensats especialment per al públic familiar. S'hi han adherit un total de 24 destinacions de tot Catalunya (18 de platja i 6 de muntanya), acreditats amb el segell de Turisme Familiar, que han organitzat, per primera vegada i de manera conjunta, dos caps de setmana amb activitats lúdiques i culturals per gaudir en família de la cultura, les tradicions i els recursos de Catalunya. S'oferiran tallers, sortides, menús especials als restaurants, descomptes en l’allotjament...amb l’objectiu que les famílies amb infants gaudeixin de tot el que ofereixen les destinacions familiars catalanes.

Hi estan implicades 223 empreses i equipaments turístics familiars d’arreu de Catalunya. Les destinacions de costa celebraran aquesta acció del 20 al 22 d’abril, i les de natura i muntanya, del 18 al 20 de maig.

A banda de les activitats previstes, el programa també preveu que 57 hotels gironins adherits a la campanya donin allotjament gratuït als menors de dotze anys, o que 49 càmpings, apartaments turístics i cases rurals ofereixin un 20% de descompte. A més, els restaurants proposaran un menú especial i una setantena d’empreses gironines oferiran descomptes en activitats lúdiques.

[+] Programa complet de la campanya "Catalunya, Hola Família" a Torroella de Montgrí-l'Estartit-Illes Medes.

La Reina de les Sirenes
Per a aquesta primera edició, el lema escollit per desenvolupar la campanya ha estat «Llegendes en Família», amb l'objectiu de fer èmfasi en la història i la mitologia del territori. Per aquest motiu, s’ha creat una app que permetrà buscar i “caçar” durant aquest cap de setmana, els éssers màgics creats per a l’ocasió i que s’amagaran en boscos, platges, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes.

El personatge de llegenda de la nostra destinació és La Reina de les Sirenes. Diu la llegenda que els pescadors de l’Estartit veien a la Reina de les Sirenes les nits de lluna plena. Aquesta vivia en un sumptuós palau submarí sota les Illes Medes, envoltat de corall i d’estrelles de mar. Una nit d’hivern, quan la lluna fa més goig, la Reina va sortir a cantar vora la platja. Els pescadors sabien que s’hi s’acostaven, ella desapareixeria, però un pastor dels Pirineus que no en sabia res, la va sentir cantar i es va quedar a escoltar-la. Es van veure de lluny i es van enamorar. Quan el pastor va tornar a la muntanya no deixava de pensar en ella i una nit que la Reina cantava, el pastor va fer camí cap al mar i ella cap a la muntanya. Al bell mig del pla es van trobar i de l’amor plantaren la cabana…que va ser l’Empordà.

Reforçar la desestacionalització
Aquesta campanya està pensada per a famílies sobretot catalanes i té com a objectiu crear un concepte innovador i original que impulsi el programa de Vacances en família, per tal d’augmentar la notorietat, qualitat i diversitat de les accions de turisme familiar. A més de voler contribuir a la desestacionalització, destacar la qualitat i la diversitat de l’oferta especialitzada en famílies que hi ha arreu del territori i incrementar la visibilitat dels adherits als seus segells familiars.  Els municipis gironins adherits són Blanes, Calonge i Sant Antoni, Castell-Platja d’Aro, Lloret de Mar, Sant Feliu de Guíxols, Roses, Sant Pere Pescador i Torroella de Montgrí-l’Estartit i la Vall d’en Bas-les Preses.

La campanya es va presentar ahir al matí a la delegació de la Generalitat a Girona. L'acte va comptar amb l'assistència del director general de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, del director general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos (a la imatge amb Begoña Pérez, tècnica municipal responsable de la implantació local del segell Destinació Familiar), i de representants dels municipis adherits a les comarques gironines.

El director general de Turisme ha destacat que “el 30% del turisme que ve a Catalunya és familiar, xifra que arriba al 40% durant els mesos d’estiu. Si ens fixem en la despesa, el turisme estranger que va viatjar en família a la nostra destinació el 2017 va generar 4.000 milions d’euros”.

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
 

peu Aj. Torroella-Estartit
peu Aj. Torroella-Estartit peu Aj. Torroella-Estartit