• leftlayout Layout
  • rightlayout Layout
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

 

  • (+)

  • ACTIVITATS DESTACADES

  • (+)

Inici INICI Informació municipal Notícies Els centres docents públics de Torroella i l’Estartit incorporen la música i les arts escèniques per apropar-les als alumnes i fomentar el diàleg intercultural
Els centres docents públics de Torroella i l’Estartit incorporen la música i les arts escèniques per apropar-les als alumnes i fomentar el diàleg intercultural Imprimir Correu-e

(11.02.15) Els centres educatius públics de primària i secundària de Torroella de Montgrí i l’Estartit (Escola Portitxol, CEIP Guillem de Montgrí i IES Montgrí) participen aquest curs en un innovador projecte que vol apropar la música, la dansa i el teatre a tots els alumnes perquè siguin elements d’aprenentatge, d’integració social i de diàleg intercultural. La iniciativa s’emmarca en el programa batejat amb el nom de Planters, impulsat pel consorci ConArte Internacional, en col·laboració de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí, el Festival de Música de Torroella, el Festival Temporada Alta, de Girona, i la Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació de la UdG. La seva implantació ha estat possible, també, gràcies al finançament de la Fundació Daniel i Nina Carasso.

Fotografies: ©Martí Artalejo| ConArte Internaciónal 2015

Amb aquesta iniciativa es vol reforçar el lligam entre els àmbits de la cultura i el de l’educació, que moltes vegades es troben allunyats l’un de l’altre. D’altra banda, amb la música, la dansa i el teatre s’incideix en aspectes que van més enllà de les competències fonamentals i dels llenguatges artístics, ja que contribueixen a una millora del clima escolar, afavoreixen la integració social, reforcen l’autoestima, potencien el diàleg intercultural i augmenten les capacitats d’aprenentatge dels alumnes.

El projecte, que tindrà una vigència de dos anys, es va engegar de manera pilot el curs passat a l’Escola Portitxol, de l’Estartit, amb els alumnes de 4t, que van iniciar l’aprenentatge de l’ukelele. Aquest curs l’experiència s’ha estès a la resta de centres públics locals, i a d’altres de Salt i Figueres. Aquestes localitats presenten una característica comuna en relació amb la important taxa de població immigrant. Això fa que tinguin una baixa participació d’aquest sector de joves en la vida cultural i artística, tot i comptar amb festivals de música i de teatre molt arrelats, i de projecció internacional. Amb el projecte Planters es vol fomentar la integració cultural d’aquestes comunitats immigrants i facilitar-vos l’accés al món de la música i les arts escèniques.

Tot i que la música, el ball i el teatre formen part de la vida de tots els joves, la realitat és que no estan suficientment presents en l’àmbit educatiu formal, i que el professorat sol·licita el suport del sector cultural per impulsar iniciatives de teatre, dansa i música.

Un cop per setmana, artistes de diferents especialitats van a les aules i, amb la col·laboració dels mestres i professors de diferents especialitats, fan realitat una nova manera d'aproximar-se a la creació artística. Per exemple, a l'IES Montgrí l'alumnat de 1r d'ESO ha creat una banda amb fusta, percussió i metall; a l'escola Portitxol, els alumnes de 3r fan dansa de la mà d’una ballarina professional i els de 4rt i 5è aprenen a tocar l'ukelele, mentre que al Guillem de Montgrí els alumnes de 4t s’han decantat pel teatre i la dansa. D’aquesta iniciativa docent i cultural se n’estan beneficiant prop de dos-cents alumnes del nostre municipi. 

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
 

peu Aj. Torroella-Estartit
peu Aj. Torroella-Estartit peu Aj. Torroella-Estartit