• leftlayout Layout
  • rightlayout Layout
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

 

  • (+)

  • (+)

  • ACTIVITATS DESTACADES

Inici INICI Informació municipal Notícies L’Ajuntament i el Departament d'Interior signen quatre convenis per millorar la coordinació i comunicació policial
L’Ajuntament i el Departament d'Interior signen quatre convenis per millorar la coordinació i comunicació policial Imprimir Correu-e

(01.03.12) L'alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Cordon, i Andreu Joan Martínez, director general d'Administració de Seguretat d'Interior de la Generalitat han signat aquest migdia quatre convenis de col·laboració interadministrativa per millorar la coordinació i comunicació policial. L’Ajuntament s’ha adherit a la xarxa RESCAT de radiocomunicacions d'emergències i seguretat de Catalunya, als programaris SIP i SIPCAT i ha subscrit el conveni de col·laboració en matèria de seguretat pública i policia. Els nostre Ajuntament és el primer de Catalunya que signa els quatre convenis de col·laboració interadministativa

A l'acte també hi han assistit Andrés Navarrete, regidor de Seguretat Ciutadana; Albert Ballesta, Subdirector Territorial del Departament d'Interior; Vicenç Montero, cap de la Policia Local i David Puertas, inspector cap de l’Àrea Bàsica Policial de la Bisbal

L’alcalde, Jordi Cordon, ha assenyat que amb la signatura d’aquests convenis es fa un salt de qualitat molt important en la prestació del servei de seguretat ciutadana. L'objectiu és aconseguir la màxima coordinació i col·laboració en l'execució de les funcions policials, creant un espai comú de comunicació i actuació. En aquest sentit, argumenta que és una mesura emmarcada en el pla de millora de la seguretat ciutadana al municipi, una prioritat per a l’equip de govern de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí.

XARXA RESCAT
La xarxa RESCAT és la xarxa de radiocomunicacions dels cossos operatius del Departament d’Interior i d’altres agents públics relacionats amb la gestió de les emergències de Catalunya (Mossos d’Esquadra, Bombers de la Generalitat, Bombers de Barcelona, Guàrdia Urbana de Barcelona, Servei d’Emergències Mèdiques, Agents Rurals, Agència Catalana de l’Aigua, Direcció General de Protecció Civil, policies locals i tots els ajuntaments sense policia local.

A diferència dels operadors de telefonia mòbil, la xarxa pretén arribar a tots els indrets on siguin necessàries les comunicacions, tant a nuclis de població com a tot el territori rural, i aporta un grau de fiabilitat major per garantir la disponibilitat del servei en tot moment i especialment en situacions d’emergència.
La xarxa està, a més, especialment dissenyada perquè sigui més robusta i fiable, sobretot en casos d’emergències, ja que no se satura per trucades de mòbils, té més cobertura que la telefonia convencional i resisteix en cas de manca de subministrament elèctric. Garanteix també la confidencialitat en les comunicacions i dades.
Entre les característiques de la xarxa RESCAT destaca la possibilitat de tenir localitzats tots els terminals i vehicles equipats d’emissores mitjançant un sistema GPS, cosa que permet visualitzar en tot moment on són cadascuna de les unitats operatives.

SIPCAT
El Departament d'Interior, en el marc del projecte PISE (Plataforma integrada de seguretat i emergències) ha impulsant un pla global de les emergències per a Catalunya que no sols involucra la Generalitat, sinó també les administracions locals. El programari SIPCAT parteix d'una aplicació informàtica de seu local ja desenvolupada que ha servit de base per a la construcció del sistema, amb tots els requeriments funcionals i tècnics necessaris per assolir l'objectiu i l'èxit de les accions d'implantació del projecte (programari de gestió integral) a les policies locals de Catalunya.
Les característiques principals d’aquest nou aplicatiu són les següents:
• Possibilitat de treballar indistintament en local o en remot segons es vulgui, sense necessitat de disposar de costosos servidors en les dependències municipals.
• Funcionalitats avançades de gestió de la demanda (despatx), gestió i planificació d’activitats, gestió de recursos humans i materials, etc.
• Quadre d’Indicadors de Gestió d’una policia local.
• Integració amb Centre d’Atenció de Trucades CAT 112.
• Integració amb el SIP dels Mossos d’Esquadra.
• Integració amb el Servei Català de Trànsit.
• Integració amb el nou GIS corporatiu.
• Capacitat d’integració de plataformes de mobilitat (PDA) i certificats digitals, tramitació digital, etc.

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
 

peu Aj. Torroella-Estartit
peu Aj. Torroella-Estartit peu Aj. Torroella-Estartit